02
Geg
10

lietuvis lietuviui vilkas

Kitaip šios situacijos nepavadinsi. Ir vėl Vilnius prieš Kauną, Kaunas prieš Vilnių. Rašomos peticijos, straipsniai, KMU studentai kaltina nelygiomis teisėmis, grasina emigracija.

Nuoširdžiai – juokinga! Lyg kiti neturi problemų ir nekovoja su vėjo malūnais.

Reikėtų pradėti nuo JGA pirmosios konferencijos kai KMU prorektorė lygino stojimo tvarką į KMU ir VU. Lygino ir džiaugėsi, cituoju „reikia tik džiaugtis, kad Lietuvoje, kuri yra tokia maža, yra skirtingos galimybės stoti į du skirtingus universitetus“. Galvoje sukosi mintis, kad Vokietija, kur ~80milijonų gyventojų rezidentūros stojimo tvarka Dresdene ar Miunsteryje yra visiškai tokia pati, ir jeigu keičiasi tai visiems. Tikėtina, kad ir likusioje vakarų Europoje yra taip.

Reikia paminėti ir tai, kad pernai didesnė dalis įstojusių į VU MF nemokamą rezidentūrą buvo iš KMU. Oi, nejaugi kas nors tai pamiršo paviešinti? Ar kas nors garsiai iš VU MF studentų ėjo į televiziją, kai KMU studentas motyvaciniame pokalbyje gaudavo aukščiausius balus, o VU MF studentas Kaune grįždavo iš jo su nuliu?

Kvailystė ir tas faktas, kad Vilniečiai išgraibstys vietas Kaune. Visų pirma, nėra toks didelis norinčiųjų kiekis ten stoti, antra, VU MF studentams, baigiantiems šiemet užkertamas kelias į ten, nes šeštakursiai nelaikys internatūros egzamino ir automatiškai praranda bet kokią galimybė įstoti į rezidentūrą KMU. Negana to, po velniškai nesveiko semestro, bei nežinios dėl baigiamojo egzo, tarp internatūros, siaubingos sesijos ir dar mokslinio tiriamojo straipsnio rašymo, šlykštu kai pradeda dulkinti ir būsimi kolegos. Manot mums visi metai buvo ant sidabrinio padėklo? Manot nėjom pas valdžią ir nereikalavom padvigubinti rezidentūros vietų skaičių? Manot nevažinėjam į pokalbius dėl darbo po vakarų Europą? Ajajajaj, ajajajaj, nuvilnija dar viena dejonių banga. Dūsaujam ir mes.

Manau visiškai natūralu, kad pirmenybė į rezidentūrą VU MF yra būtent šį fakultetą baigusiems. Kaip ir atvirkščiai. Užuot kasę karo skalpelius, susėstų ir pagalvotų dėl vienodos programos, stojimų, tvarkos ar baigiamojo egzamino. Galų gale sumažintų studentų skaičių. Kam kasmet reikia ~300 baigusių medicinos mokslus?

Ši visa nesąmonė primena eilę prie poliklinikos, kur kiekviena bobutė bando įtikint, kad ji serga sunkiausiai. Broliai ir seserys, kokiai sistemai subinę laižom tokią ir turim. God bless this mess!

Advertisements

10 Responses to “lietuvis lietuviui vilkas”


  1. gegužės 2, 2010 19:18

    Kolegos tikrai nedulkina… Aš palaikau KMU kolegas. Kodėl? Todėl kad rezidentūra KMUK ar Santariškėse nėra rezervuota vien tik tuos universitetus baigusiems studentams ir bent jau datos turi būti suvienodintos. Baigei universitetą ir tiek žinių. Be to pas jus ir tvarka liberalesnė – tikrai gauna vietas visi, kurie nori. O KMUK, jei per antrą ratą neįstojai, tai ir viskas… Antra, tikrai melas, kad VU studentai grįžta su 0. Pati savom akim mačiau šių metų motyvacinių protokolus – per kai kuriuos motyvacinius kaip tik VU studentai gauna net daugiau už vietinius. Taigi kiek kas nusipelno, tiek tas turi. Tiesiog gal KMU studentų vidurkiai geresni (pripažinsiu, kad tai tik dirbtinai sukelti pažymiai), daugiau SMD veikla užsiimam, todėl ir susišluojamos rezidentūros. Mane nervina tas “karas” tarp Vilniaus ir Kauno. Juk kiekvienas universitetas turi tiek privalumų, tiek trūkumų, kuriuos bendradarbiaujant galima būtų užmaskuoti. Suprantu, kad tau pikta, jog valdžia daro ką tik nori su studentais. Kaip matau Vilniuj tikrai prasčiau nei pas mus… Kaunas tikrai geriau kol kas tvarkosi.

    • 3 nassa
      gegužės 2, 2010 19:36

      aš irgi tik apie suvienodinimą. Apie motyvacinius kalbu pernai. šiemet žinių neturiu. beje, VU motyvacinį gi nuėmė. Tačiau, kuo mes kalti kad KMU nedidina vietų. Ateina KMU studentai, su aukštais balais, su internatūros egzu, su SMD ir mum atią atią su vietom. Pirmiau pas save reik tvarkos pasiekt, o ne peticijas rašyt :)
      Kas dar prie tokios tvarkos toliau LT studijuot nori? klaida visiška..

      • gegužės 2, 2010 19:54

        KMU vietų padvigubino. Be to yra atskiri konkursai šeštakursiams ir internams. Nė vieni neskriaudžiami. Manau į VU stoja žmonės labiau dėl asmeninių aplinkybių – šeima Vilniuje ir pan. Kaip matai, žmonės jau iš anskto suplanavę ir motyvuoti, kad pasidomėjo stojimo sąlygom dar nebandę KMU (kaip žinia motyvaciniai prasidės gegužės viduryje šeštakursiams). Tai kodėl atimti tokią galimybę dėl elementaraus biurkokratizmo? Motyvacinis ne tiek jau daug ir lemia… juk tai tik 5 balai ir vienas iš 6 dedamųjų. Jei vidurkis prastesnis ir egzaminai išlaikyti prasčiau, tai niekur jau tai nebepadės. Manau, kad patys turėtumėte kovoti, kad darytų jums internatūros egzą, kad būtų lygybė. KMU jis yra praktikinis prie ligonio lovos. Vienus tai sumanau, kiti “praslysta” visai neblogai.

      • 5 nassa
        gegužės 2, 2010 21:30

        va kaip informacija skiriasi ;] nuoširdžiai, beveik kiekvienam faktui žinau kitokius atsakymus. Ir dėl stojimo į Vilnių aplinkybės ne iš patogumo. žinios iš pačių KMU studentų.
        Esmė, kad mūsų valdžia taip nemano. Labiausiai mes pykstam už pernai, nes pagaidino mus per visus galus, o kad taip būtų šiemet niekas nenori.

  2. 6 Giedrius
    gegužės 3, 2010 11:38

    Na manęs per prievartą į Kauną nenuvytų. Ir dėl miesto, ir dėl žmonių, ir dėl KMUK, ir dėl nusistovėjusios tvarkos. Negaliu pakęsti, kai šešis metus rėkiama, kad “KMU valdo”, o po to 75% visais įmanomais būdais stengiasi įstoti į rezidentūrą Vilniuje. Tai ir sėdėkit tam savo Kaune. Šiaip esu tolerantiškas ir ramus žmogus, tačiau tokie “falšyvi” ir nerealūs straipsniai – žemiau dugno. Pagrindinė straipsnio mintis – jeigu neįstosim į Vilnių, lėksim į užsieny. Tai ir tegu mina ir negrįžta iš to užsienio. Niekam jie čia nereikalingi.. Nei Vilniuje, nei Kaune.
    Atsakymas merginai iš Kauno: pas mus tikrai nėra taip, kad jeigu norėsi – įstosi. Faktai kalba priešingai, didelę dalį vietų atima tamstos kolegos iš Kauno. Nes priešingai negu Kaune (kur savus studentus gina), mes – mūsų universiteto valdžiai, – esam giliai dzin. Jeigu būtų motyvacinis – tada suprantu, galimybės mums būtų geresnės (bent jau dalyje specialybių), tačiau dabar, kai bus “motyvacinė anketa”..

    Internatūros egzamino mes nelaikom ne todėl, kad nenorim. O todėl, kad internatūros nėbėra. Ir fiktyvaus balo, kuris rašomas iš lempos – mes nebegausime, nes tų įgūdžių, kurie įgyjami per metus, per du mėnesius niekaip neįgysi. Pakankamai logiška ir aišku. O Kauno internatūros egzaminas – papildoma Kauno studentų protekcija, garantuotai sumažinanti konkurentų skaičių.

    Aš nerekomenduoju niekam zysti ir rašinėti straipsnių, nes tai tik parodo tam tikrą mentalitetą ir kultūros skirtumą. Panašu į tai, kad kas garsiau rėks – tas bus teisus? Kolegos, gal būkime vieni iš nedaugelio, kurie dar nėra tokie sugedę.

    Atsiprašant “visiems čia šikna, tik kodėl vieniem turi būti labiau apsišikus”?

    Tai tiek.

    P.S.
    Kaunas vis dar rašau iš didžiosios..

    • gegužės 3, 2010 18:42

      Giedriau, nesakau, kad “KMU valdo” ir pan. Tiesiog kiekvienas universitetas turi savų privalumų ir trūkumų. Aš pasirinkau KMU, nes nebuvo galimybės važiuoti į Vilnių. Iš tiesų, tai žmonės gyvenimą planuojasi ne vienus metus. Jei sugalvojo tęsti mokslus Vilniuje, tai kodėl turi būti atimta galimybė?

      Dabar internatūrą pas mus vadina Klinikine medicinos praktika. Taigi atsiskaitymas už praktiką gali būti ir praktikinis egzaminas. Jis tikrai nėra fiktyvus ir pan. Yra gavusių ir 5… 10 gauti tikrai nėra taip paprasta. Juk gauni ligonį, tenka čia ir dabar tą ligonį išsitirti, vertinti jo tyrimus, nustatyti diagnozę, skirti gydymą… Skyriuose laikome pačiuose įvairiausiuose, kurie išsitraukiami prieš pat egzaminą. Sunku ką nors sufalsifikuoti. Tiesa, čia būna laimės dalykas – arba patenki pas kirvį, arba pasiseka su normaliu gydytoju bendrauti. O Vilniuje yra praktininis egzaminas?

      Suprantu, kad galima jausti neteisybę… Bet izoliuoti šiuos du miestus nėra taip paprasta. Dabar pabūk vilniečio kailyje, kuris mokosi KMU 6 metus (o vilniečių KMU tikrai nemažai), bet Vilniuje palikęs šeimą, draugus, galbūt antrą pusę… Jis nori grįžti į Vilnių. Tai ką, reikia drausti? Straipsnyje paminėta, kad iš 6 kurso stos tik apie 10 studentų. Tai negi čia didelė bėda?

  3. 8 teisybes ieskotoja :)
    gegužės 4, 2010 13:17

    Labas, visiems, esu KMU interne. Man baisu klausytis Jusu kalbu. Ar Jus matot ka per 7 metus is musu padare medicina. Pirmame kurse visi buvome draugiski ir geranoriski. O dabar jeigu leistu, tai vieni kitiems gerkles perkastume. Nesvarbu is kurio universiteto esi ar VU ar KMU. Taisykles kuriame ne mes!!! Todel tegu pykstasi VU ir KMU virsuneles, bet ne mes. Man atrodo kaip tik turetume visi buti vieningi. Manau daugiau iskovotume, nei kad besipykdami. Ir viens kitam s… kraudami.
    Labai dziaugiuosi del KMU sestakursiu, kurie parase peticija. Tikra neteisybe kad jie negali stoti i vln. Nors man tai ir neturetu rupeti, bet jie busimi mano kolegos, todel uz juos dziaugiuosi. Lygybe turi buti.
    O del motyvaciniu pokalbiu VU internams stojant i KMU, tai pati buvau ginekologijos ir neurologijos pokalbiuose ir pas mus atejo 5 vilnietes, kurios gavo pacius auksciausius ivertinimus (zinoma jos atejo su lb storomis papkemis) :D !!!! Zinau kad kitose spec, buvo ir mazesniu ivertinimu, bet i tuos pokalbius atejo vln tusciomis rankomis, taigi kiek turi tiek gauni. (Jeigu netikit, pas mus podiplominese studijose skelbimu lentoje kabo visi motyvaciniai balai).
    O del to kad KMU internai ar sestakursiai galetu stoti tik i KMU, tikrai nesutinku. Turiu drauge, kurios seima yra vln, tai ka jai siulot daryti, gal buta perkelti i kauna ir vyrui ieskoti darbo kaune, kaip zinot siuo krizes metu tai butu neimanoma!!! tai tik vienas is pavyzdziu.
    O galu gale baige rezidentura kur darbo ieskosim, tai gal irgi skirstysimes kokiom apskritim ar dar kaip sugalvosim!?

    KOVOKIM NE VIENI PRIES KITUS, O PRIES TUOS KURIE KURIA MUMS NETINKANCIUS ISTATYMUS

    • 9 nassa
      gegužės 4, 2010 20:29

      išejo tikras disputas. sutinku :) ir beveik visom tavo mintim pritariu. Tačiau kodėl pernai tylėjom mes, kai lygiai tokia neteisybė buvo su VUMF studentus? iš 70 vietų daugiau nei pusė KMU vien dėl to, kad komisijose dėstytojai baigę KMU. Mano galva tai didelė neteisybė. Daug vilniečių patys turėjo palikti Vilnių ar vykti į užsienį, kuriuo labai gasdinama. DZIN visiem, dar geriau kad važiuosim. Visiem gerai :) galų gale pasijamkim metus atostogų. Galvos visiem perdegę.


Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: