05
Rgp
09

coke vs. coffe

kava

Dažnas sesijos palydovas yra kofeino turintis gėrimas. Net ir vasaros vakarais, kai norisi kuo daugiau nuveikti, nes vakare vėsiau, griebiuosi triukų. Nemaišau, kaip senais laikais kavos su kola, tačiau dažnai tenka dalyvauti pokalbiuose kur diskutuojam – kava ar kola. Kas palaiko budrumą nakties metu??

Kaip atrodo jums?

Mano argumentai už:

1. Kavoje daugiau kofeino – 80-100mg/100ml, kai tuo tarpu koloje ~40mg/100ml. Taip mėgiami “energy-drink“ turi “tik“ 50mg/100ml (juose pagrindinis energijos šaltinis yra dirbtiniai saldikliai), arbatoje 30-50mg/100ml. Tiesa arbatoje kofeinas vadinamas – teinu (angl. – teainne ). Kakavoje jo irgi yra, tiesa nedaug, gal 6mg/100ml.

2. Nežinau kaip kiti, bet kai aš noriu atsigerti kolos, geriu ją gurkšniais dideliais ir visą iš karto. Po to mane dar labiau troškina, bet po to troškulį malšinu vandeniu. Kavą dėl to galima siurbčioti nors ir visą naktį mažais gurkšneliais. Čia ir yra esmė: miego jausmą sukelia aktyvinančius neurotransmiterius (chemines medžiagas nuo vieno neurono ant kito neurono pernešanti medžiaga) slopinantis adenozinas. Kofeinas blokuoja adenozino receptorius, dėl to tam tikrą laiką jo poveikio nėra. Tačiau organizmas ir toliau jį gamina. Taigi po tam tikro laiko, reikia vėl pasipildyti kofeinu, kitaip miegas “paims viršų“.

Reklama

29 Responses to “coke vs. coffe”


  1. rugpjūčio 6, 2009 01:23

    Mano darbas naktinis. Bandziau gert kava, bet tada ryte savijauta sh buna… Dabar per nakti suvartoju kokius 8 puodelius rabatos 0,5l apelsinu sulciu, 0.5l kokio nors limonado ar mineralinio… na ir pries vaziuodamas uzsigeriu stikline vandens :D

    Nezinau kiek kame ura kofeino, bet zinau viena. Laktymas i tualeta kas valanda tikrai neleidzia uzmigt :D

  2. rugpjūčio 6, 2009 01:24

    Tik kartais uzduodu sau klausimas ar tokie kiekiai juodosios arbatos nera kenksminga?

  3. rugpjūčio 6, 2009 09:04

    šalta šalta kola su šaltais šaltais ledukais išsiteplioti… va čia tai laguna.

  4. 9 bithuthe
    rugpjūčio 6, 2009 22:01

    man asmeniškai net 2x espresso su trupučiu pieno padeda tik trumpam, o po to vis tiek ima miegas viršų, be to ir rankos pradeda drebėt ir širdis kalatojasi O.O, tai visai nesmagu. Energy drink’as, tai labiau tonizuoja, tik labai jau eina per dantis.

    • 10 nassa
      rugpjūčio 6, 2009 22:04

      v’dinas kavą reik gert kai dar šiek tiek budrus esi, nes kai visi receptoriai užbaladoti adenozinu tai ir kofeinui nėra kur kabintis. Energy drinkas – tai cukraus šaltinis, beje dar dirbtino. Tai net labiau žalinga negu naudinga manyčiau

  5. rugpjūčio 8, 2009 00:40

    Gerą temą užkabinot, bet kol kas geriausias dalykas, ką galėčiau rekomenduoti yra tabletės :) Rimtai, nejuokauju – http://www.maistassportui.lt/index.php?cid=7542

    Man šitas dalykas labiausiai patinka tuom, kad nereikia vartoti cukraus ir gadintis dantų :)

  6. 15 Vait. Marius
    rugpjūčio 8, 2009 19:02

    Mirtina kofeino dozė 5 gr. Plikant kavą ar arbatą verdančiu vandeniu suskyla iki 80% kofeino, taigi labai svarbu kaip yra ruošiami šie gėrimai. Stimuliuoja 0,5 – 1 gr. Prie kofeino organizmas priranta, todėl geriant pastoviai nejuntamas stimuliuojamasis poveikis, tik numalšinamas “alkis“.

  7. 16 nassa
    rugpjūčio 8, 2009 19:20

    dėkui už naujus faktus. aš apie mirtiną dozę ir nebuvau parašius. o kofeino kiekis gėrimuose skaičiuojamas jau po užplikinimo vandeniu, dėl to minėti kiekiai patenka į organizmą. galima būtų skaičiuoti kiek suyra virškinimo trakte, bet nelabai kur apie tai rašo.

  8. 17 MindFreak
    rugpjūčio 9, 2009 15:12

    Mankštelė palaikyt kūno temperatūrą aukštesnę ir viskas ko užtenka, kad jūs būtumėt budresnis naktį. Reik tik prisiverst save. Bent jau man tai veikia.

  9. 21 Vardas
    rugpjūčio 9, 2009 19:30

    Kaip Vait. Marius rašė “Stimuliuoja 0,5 – 1 gr“, ir kaip jūsų straipsnyje parašyta, tai nei kokiame gėrime nėra 500gramų.. Na nebent iškart geriant 5 puodelius kavos ar 10 kolos :?

    O šiaip tai kažkur mačiau pardavinėjamas grynas kofeinas, kur jau eina gramais netgi, tai va nuo to jau poveikis turėtų būti norimas..

    • 22 nassa
      rugpjūčio 9, 2009 20:58

      būna tokių kofemanų, kurie per dieną išgeria tuos 10 puodelių. Šiaip kavos puodelio norma TONIZUOJA, čia manau ir yra norimas poveikis. Stimuliuojasi taigi ne visi.
      Žinau tas gryno kofeino tabletes ir žinau kas jas vartojo. Rytais vaizdelis ne itin T__T

  10. rugpjūčio 9, 2009 22:00

    Dėl energinių kiekių šiek tiek nesutinku.

    Prastas, pigus energetinis gėrimas (tarkim, Red Bear – 1l 2.99lt) turi 24mg/100ml.

    Bet dauguma „popsinių“ turi 32mg/100ml kofeino. Tad 250ml * 32mg/100ml = 80mg. „Galingesni“ (Kamikazee – nėra Lietuvoje, Dynamit Red (turi guaranos)) turi šiek tiek daugiau. Yra dar kažkokis „Cocaine“, bet jo nematęs.

    Teko kartą „paragauti“ Shleha – http://maistassportui.lt/index.php?cid=1024 . Va ten tai bjaurastis. Vien todėl, kad jo skonis.. Nosį „raito“ pauosčius :D.

    Šiaip, kaip sportininkas-megėjas turėčiau pasakyti, jog kofeinas didina kraujospūdį ir varo šlapimą lauk. Tad, bent sportui, naudotį jį paskutinėmis finišo minutėmis. O „nemiegant“ tenka „apsišarvuoti“ kantrybe lakstant į tualetą.

    Ir šiaip, nuo dažno energetinio vartojimo išsivysto šiokia tokia tolerancija. O tas jau yra ypač blogai – pinigų švaistymas, kenkimas sau,ir arkliškos kofeino dozės patenkinti ne dėl to, jog trūksta energijos, bet kad reikia.

    Šioks toks mėtymąsis, bet matyt supratot.

  11. 27 ezerosala
    rugpjūčio 10, 2009 01:24

    Šitą įrašą perskaičiau prieš porą dienų, bet jis man vis sukasi galvoj.
    Norėčiau įspėti pirmąjį komentatorių Eugenijų dėl 8 kasnaktinių puodelių arbatos.
    Jei taip darysi ilgą laiką, dėl diuretinio poveikio gali sutrikdyti elektrolitų balansą ir išplauti iš organizmo kalį(ir ne tik). O tai labai pavojinga širdžiai. Naktimis blauzdų tau kartais netraukia mėšlungis?
    Rašau iš savo skaudžios patirties.
    Jau daug metų geriu daug ir gan stiprios presuotos Pu-Erh arbatos(praktiškai esu nuo jos priklausoma). Pastebėdavau, kad man vis sunkiau užvažiuot dviračiu į kalną. Na, maniau, sėdimas darbas, per mažai sportuoju ir tt (nors dviračiu važinėju nemažai). Bet kaip tik šiandien važiuodama su kitu irgi mažai sportuojančiu žmogum turėjau progos palyginti, kad tiesiog nenormaliai sunku man užvažiuot į menkiausias įkalnes. Toks jausmas, kad širdies nepakankamumas. Grįžusi iškart puoliau skaityti Google ir nusprendžiau, kad su dideliais kiekiais arbatos išploviau iš organizmo kalį.
    Girdėjau, ir geležis išplaunama iš kraujo dažnai geriant per daug stiprios arbatos. Ypač aktualu, kam mažakraujystė. Žodžiu, reikia mažint tą arbatą ir kofeinus, pasidaryt tyrimus ir atstatinėt trūkstamus mikroelementus, nes tai ne juokai.

    • 28 nassa
      rugpjūčio 10, 2009 01:42

      ačiū už mano skaitovų rūpesti :)
      tačiau yra ir kita medalio pusė. Pirma – arbatoje yra žymiai mažiau kofeino (vien jau del to kad didesniu vandens kiekiu plikome, negu kavą). Antra – arbata tikrai, šiek tiek lėtina geležies pasisavinimą, tačiau TIK iš augalinės kilmės produktų. Dėl to su arbata prarastą geležį galima lengvai atstatyti gyvulinės kilmės geležimi. trečia – raumenų spazmą dažniausiai sukelia magnio trūkumas.Be to arbatoje gausiu mikroelementų, kaip ir vandenyje, kuriuo ją plikome (ypač Ca ir Mg) Ketvirta – dažnas (žinoma saikingas) arbatos vartojimas mažina hipertoninės ligos riziką (kartu ir širdies nepakankamumo riziką), nes arbatoje gausu antioksidantų (apsaugomos kraujagyslių sienelės), cholesterolį mažinančių medžiagų.
      Na ir penkta – Puh-er arbata taip pat turi gerų savybių. Apie kalio išplovimą ir tokią įtaką girdžiu pirmąkart. Bet tikrai nemanau kad širdies nepakankamumo požymiai tiesiogiai priklauso nuo arbatos. Nors, viskuo reikia mėgautis su saiku :)


Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: