11
Lie
09

Fūristo dienoraštis

Kelionės tikslas Iš tikrųjų, jo net nebuvo. Iš tikrųjų žinojau, kad nematysiu nei Rygos centro, nei išlipsiu Kutnoje (PL). Klausimas – ko aš ten važiavau? To collect some experience! Pirmai pradžiai neilgas ir maršrutas Marijampolė  – Kutna (PL) – Ryga (LV) – Mažeikiai – Marijampolė.

Trukmė – trys paros.  Transportas – Iveco Stralis vilkikas su šaldytuvu, 2008 metų (tikriausiai), apie 450 AG galingumo varikliu. Bendras svoris be krovinio – 18 tonų.

Fūristo dienotvarkė Pagal planą ir turbūt visas higienos ir sveikatos normas, vairuotojai privalo važiuoti tokia tvarka: 4val. važiavimo, 45min pertrauka, 4 val važiavimo, 45 min. pertrauka, 11val poilsis ir viskas iš naujo. Kai važiuoja du vairuotojai, ši tvarka žinoma keičiasi. Dažniausiai, norint spėti pristatyti krovinį laiku tenka važiuoti „juodai“. Bet iš esmės dienotvarkė panaši – važiuoji, sustoji kavos/sriubos/arbatos/gamtinių reikalų, vėl važiuoji, pamiegi, pažiūri filmą, išgeri alaus, vėl pamiegi… Būna reisų, kai tenka kelias paras laukti, kol vadyba suras krovinį, nes paleisti tuščią namų pusės link gi neapsimoka.

Komfortas Naujesnėse fūrose jo tikrai nemažai, platūs spalninkai, daug vietos šaldytuve, kėdės su amortizatoriais, šildymu, stuburo ištiesinimo funkcija ir t.t. Tačiau nemiga kelionėje ir nuolatinė sėdima padėtis daro savo. Negaliu nepaminėti ir komforto ausims: tai pokalbiai per racijas. Vakarais iš ilgesio kamuojamų vairuotojų pasipila ilgesingos istorijos apie namus, tačiau  vis dažniau jas keitė diskusijos apie nesąžiningus atlyginimus bei juokeliai apie Lenkijos kelius arba vairuotojų įgūdžius.

Po šios kelionės dieną keikiausi kaip kaunietis mikriuko vairuotojas, kamščio metu, be to dar ir dabar naudoju fūristo žargoną.

Fūristo žargonas

*fūristas – vilkiko vairuotojas

*kelių karalienė – Scania markės vilkikas (labai galingas variklis, erdvi kabina ir visi kiti privalumai, daug rašyt būtų)

*daktaras/veterinorius – magnetas

*vėduoklė – greičio matuoklis

*Plungė/plyta – vairuotojas iš Lenkijos

*čipsas – vairuotojas iš Baltarusijos

*portugalas – vairuotojas iš Vilniaus

*žirgas/arklys – vairuotojas iš Latvijos

*meška – vairuotojas iš Estijos

*juoda šaiba – vairavimas be sustojimų (dėl kilnaus tikslo – atvažiuoti laiku)

*fūra – vilkikas

*kapeika – apsisukimo manevras, kuomet priekaba sukasi aplink savo ašį

*spalninkas – kabinoje skirta vieta miegoti

Fūristo maistas Dažniausiai nesveikas, nemaistingas ir šaltas, o prieš miegą ir skystas.

O ar bus dar?.. Žinoma bus! žavesio neteikianti kasdienybė be dušo ar kitų patogumų, tačiau įdomūs pastebėjimai apie vairuotojų bendruomenę („sveiks bratka, kaip ten keliukas aplinkely..“), naktinis cigaro rūkymas ir ispaniškas alus pilnaties nušviestam ūkinininko kieme, kątik nuskintos daržovės ir kvailumo jausmas, valgant sriubą su keliais vairuotojais, kai nieko nesupranti ką jie kalba yra.. Puiki įžanga pradėti domėtis estetinio pesimizmo filosofu – Artūru Šopenhaueriu.

Advertisements

3 Responses to “Fūristo dienoraštis”


  1. liepos 14, 2009 14:51

    Labai vaizdžiai ir nuotaikingai :D
    Ir žodynėlis patiko :D

  2. 2 nassa
    liepos 14, 2009 15:47

    ačiū bratka :D

  3. sausio 23, 2010 21:03

    Patiko patiko zodynelis tai tikrai geras mldc :D


Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s


%d bloggers like this: